سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدال آوران تکواندو المپیک 2000 سیدنی استرالیا

 

 

نام و نام خانوادگی : هادی ساعی بنه کهل                                                     تاریخ تولد : 1355

نام پدر : ولی                                                                                            جنسیت : مرد

محل تولد : شهرری                                                                                     رشته : کیوروگی تکواندو

مدال : برنز




تاریخ : یادداشت ثابت - چهارشنبه 94/7/2 | 1:40 عصر | نویسنده : باشگاه ذوالفقار | نظر

مدال آوران تکواندو المپیک 1992 بارسلون اسپانیا


نام و خانوادگی : فریبرز عسگری                                                           تاریخ تولد : 1351
نام پدر : فرامرز                                                                               جنسیت : مرد
محل تولد : تهران                                                                               رشته : کیوروگی تکواندو
مدال : نقره

**************************

نام و نام خانوادگی : رضا مهماندوست                                                         تاریخ تولد : 1344
نام  پدر : تقی                                                                                     جنسیت : مرد
محل تولد : تهران                                                                                 رشته : کیوروگی تکواندو
مدال : برنز




تاریخ : یادداشت ثابت - چهارشنبه 94/7/2 | 1:17 عصر | نویسنده : باشگاه ذوالفقار | نظر

مدال آوران تکواندو المپیک 1988 سئول کره جنوبی

 

 

نام و نام خانوادگی: فیض دانش                                                             تاریخ تولد : 1339

نام پدر: محمد عظیم                                                                          جنسیت : مرد

محل تولد : بندر عباس                                                                       رشته : کیوروگی تکواندو

مدال : برنز




تاریخ : یادداشت ثابت - سه شنبه 94/7/1 | 4:38 عصر | نویسنده : باشگاه ذوالفقار | نظر

تاریخچه فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران

تعریف تکواندو :

تکواندو نام هنر ورزشی و رزمی است که از نظر فیزیکی و جسمی بهترین و موثرترین روشهای دفاع از خود را با استفاده از دستها و پاها وبدون استفاده از هرگونه سلاح به علاقمندان و هنرجویان خود می آموزد و از نظرمعنوی و روحی نیز به علاقمندان خود احترام و انضباط و بردباری و صبوری و ازدیاد حس مقاومتهای منطقی در مقابل مصائب زندگی که حاصل آن انتخاب دقیق و صحیح راه زندگی با حس اعتماد به نفس میباشد را می آموزد .

تکواندو از سه کلمه " ت " به معنای پریدن وضربه زدن با پا و " کوان" به معنای دفاع کردن وخرد کردن با دست و " دو" به معنای راه وروش تشکیل شده است. سنگ نوشته ها وآثار تاریخی موجود، قدمت وپیدایش تکواندو را به عهد باستان وجنوب شرق شبه جزیره کره می رساند . وجود تندیس دور راهب بودایی در معبد «سوکورام» در شهر کیونگ جو کره که در حال اجرای تکنیک " کوم گانگ ماکی " میباشد سند محکمی بروجود هنرهای رزمی در آن زمان است . 


درواقع تکواندو هنر رزمی مردم کره میباشد که با تلاش وبرنامه ریزی مثال زدنی بسرعت در جهان توسعه یافته وپس از تشکیل فدراسیون جهانی درسال 1973 تا امروز 203 کشور را در پنج قاره جهان به عضویت خود درآورده است وپس از برگزاری دو دوره مسابقات آزمایشی در المپیک 1988 در سئول و 1992 در بارسلون در بازیهای آسیایی المپیک 2000 سیدنی رسما به جمع رشته های ورزشی رسمی المپیک پیوست .


تاریخچه فدراسیون

با تلاش و پیگیری مربیان و پیشگامان ورزش تکواندو در سال 1976 انجمن تکواندو نیروهای مسلح رسماً فعالیت خود را آغاز کرد . از جمله اقدامات انجمن تکواندو نیروهای مسلح (قبل از انقلاب ) می توان به موارد زیر اشاره کرد : شرکت تیم تکواندو نیروی مخصوص (چتر بازان ) در دومین دوره مسابقات جهانی تکواندو در اکتبر 1975 و کسب اولین مدال برنز توسط حسین ربیع زاده در وزن چهارم‌ ، شرکت تیم تکواندو نیروی مخصوص در مسابقات ملبورن استرالیا (1977) ، شرکت اولین تیم ملی تکواندو ایران در سومین مسابقات آسیایی تکواندو در هنگ کنگ (1978) و کسب مقام سومی آسیا ، شرکت تیم ملی در چهارمین دوره مسابقات جهانی تکواندو در آلمان .

در واقع رشد کمی و کیفی تکواندو در ایران در سالهای پس از انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است . در بین سالهای 1357 تا 1363 فعالیت تکواندو در قالب یکی از سه انجمن عضو فدراسیون ورزشهای رزمی به ریاست آقای مهر آیین شکل گرفت و در سال 1363 فدراسیون تکواندو با تشکیلات مستقل به ریاست آقای سید مصطفی صفوی تشکیل و شروع به کار کرد . این دوران شکل گیری فدراسیون نوپای تکواندو ایران و کمیته های مختلف آن بود که با تلاش دست اندرکاران موفقیت های زیادی در عرصه های مختلف به دست آورد . پس از آن به ترتیب آقایان محمد قمی ، مصطفی صفوی و مختار کلانتری و از سال 1379 آقای سید محمد پولادگر به عنوان رئیس فدراسیون تکواندو فعالیت نمودند . دهه 1378 تا 1387 را می توان به عنوان دوران اوج و سالهای اقتدار تکواندو ایران در جهان دانست کسب ارزشمند ترین مدال ورزشی جهان با2 مدال طلا ویک نقره و 2 برنز در بازیهای المپیک سال 2000 تا 2012،کسب عنوان قهرمانی مسابقات جام جهانی در سال 2000 و 2010 ،کسب عنوان نایب قهرمانی در هفت دوره مسابقات جام جهانی ،کسب عنوان نایب قهرمانی در شش دوره مسابقات قهرمانی جهان ، کسب عنوان قهرمانی جهان در سال 2011و2015


کسب عنوان نائب قهرمانی در شش دوره مسابقات قهرمانی آسیا، کسب عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا سالهای 2008 و 2010 و2014 کسب عنوان نایب قهرمانی در چهار دوره بازیهای آسیایی وکسب عنوان قهرمانی در سال 2010و2014 کسب عنوان قهرمانی در چهار دوره مسابقات دانشجویان جهان و المپیک،کسب عنوان نایب قهرمانی در چهار دوره مسابقات دانشجویان جهان و المپیک ، کسب عنوان نایب قهرمانی در چهار دوره مسابقات جهانی پومسه ،کسب اولین سهمیه المپیک شرکت نخستین بانوی تکواندوکار ایرانی در مسابقات المپیک 2008 پکن توسط سارا خوش جمالی فکری و 2012 لندن توسط سوسن حاجی پور ، انتصاب 6 نفر از مسئولین فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه تکواندوآسیا و از جمله آن انتخاب آقای سید محمد پولادگر به عنوان نایب رئیس اتحادیه تکواندو آسیا و نایب رئیس کمیته اقتصادی آسیا و رئیس اتحادیه غرب آسیا از مهمترین دستاوردهای این دهه است . 

در حال حاضر تکواندو ایران به عنوان یکی از دو قدرت برتر جهان شناخته می شود و انتخاب این فدراسیون به عنوان فدراسیون نمونه کشور در سالهای 1382 و 1384 و به عنوان فدراسیون برتر در سال 1383و 1386 انتخاب گردیده است . 


انتخاب فدراسیون تکواندو به عنوان فدراسیون برتر در سال 1385 توسط سازمان تربیت بدنی و انتخاب این فدراسیون به عنوان فدراسیون برتر از سوی کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی در سال 1384، اخذ گواهینامه استاندارد ایزو (ISO 9001) توسط فدراسیون تکواندو برای اولین بار در بین فدراسیون های ورزشی ، راه اندازی مسابقات لیگ از سال 1373 تاکنون و با قدمتی 18 ساله به عنوان تنها کشوری در جهان است که در رشته تکواندو دارای مسابقات لیگ می باشد ( در رده های مختلف سنی در دو گروه آقایان و بانوان ) فدراسیون تکواندو در بخش علمی هم فعالیت گسترده ای داشته و از جمله می توان به برگزاری دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی در دانشگاه جامع علمی کاربردی و مجوز جهت مقطع کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره نمود افتتاح مرکز جهانی تکواندو با امکانات (سالن تمرین، سالن بدنسازی ،رستوران، مهمانسرا) در تاریخ نهم اردیبهشت ماه 89.


تعمیم و گسترش تکواندو در بین باشگاهها و استانهای کشور باعث شده تا تکواندو به عنوان یکی از سه رشته برتر ورزش ایران مورد توجه علاقمندان و کارشناسان ورزش کشور قرار گیرد .




تاریخ : یادداشت ثابت - سه شنبه 94/7/1 | 4:16 عصر | نویسنده : باشگاه ذوالفقار | نظر

تکواندو کا های باشگاه ذوالفقار به همراه استاد بهزاد صنم پور

 

****************




تاریخ : یادداشت ثابت - یکشنبه 94/6/30 | 6:44 عصر | نویسنده : باشگاه ذوالفقار | نظر

اجرای ضربه بسیار زیبا توسط استاد بهزاد صنم پور





تاریخ : یادداشت ثابت - شنبه 94/6/29 | 12:59 عصر | نویسنده : باشگاه ذوالفقار | نظر

اجرای ضربه پرشی تیو یوپ چاگی توسط

استاد بهزاد صنم پور





تاریخ : یادداشت ثابت - شنبه 94/6/29 | 12:48 عصر | نویسنده : باشگاه ذوالفقار | نظر
<< مطالب جدیدترمطالب قدیمی‌تر >>